Mazsolázó

Szerény vélemények nagy és kis könyvekről (nézeteim szubjektívek, a leendő olvasó befolyásolása nem céljuk, mint ahogy az ex-olvasók véleményét megsérteni sem)

Friss topikok

Linkblog

4x11

2012.08.06. 21:27 | Lucy! | Szólj hozzá!

Az előző postokkal ellentétben itt mosstegy kicsit más lesz a téma. Sokáig gondolkodtam, belevágjak-e, de aztán úgy gondoltam, nem akarok ünneprontó lenni, meg kimaradni a buliból, szóval itt van!

A szabályok: 

Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
11 embert meg kell jelölni és linkelni
Nincs visszaadás/visszajelölés
 
Az első 11
 
1. 22éves vagyok, dietetikus hallgató.
2. Szeretek tanulni, egyetemre járni meg végképp.

3. Van egy 14 éves lovam: Clairmon. Őt imádom.
4. Egy csomó sebhelyem van, Na nem mintha ez olyan menő lenne, de én szeretem őket meg a történetüket, még akkor is ha egyesek ezen elborzadnak. Az egyik kedvencem a bal térdemen lévő, amit egy rönkről leesve szereztem, majd beleragadt a kötözésre használt gézlap, amit szálanként kellett apukámnak kihúzni a gennyes sebemből. Ez nagyon csikizett. A másik nagy kedvencem a kutyaharapásnyom a szememnél, Ez inkább fájt, mint csikizett.
5. Életem első könyvét a nagymamámnak olvastam fel hangosan. Anyukám a mai napig nem hiszi el, hogy ez így történt.
6. Biztos, hogy beleszerelmesedek valamelyik férfi szereplőbe a könyvből amit olvasok. (Legújabban Peeta Mellarkba xD) 
7. Ha egy könyv magába szippant, nem tudok elszakadni a világától a való életben sem. Hetekig nem tudok másra gondolni vagy más könyvet olvasni.
8. Egy időben nagyon szerettem volna író lenni, amire többen mondták, hogy vágjak bele, de rá kellett jönnöm, hogy ahhoz nekem padlón kell lennem lelkileg, hogy írni tudjak. Azt meg úgy érzem nem éri meg.
9. Szerettem volna színésznő lenni. Igazából még mindig.
10. Majdnem minden este rémálmaim vannak, ezért sokszor nem tudok egyedül elaludni.
11. Szeretem a pingvineket. Nagyon mókás kis állatok. (Van egy plüss pingvinem, a könyvjelzőm is pingvines és a legújabb ötletem az, hogy elromlott villanykörték és egy adag tempera segítségével fogok pingvin díszeket gyártani a karácsonyfára)

A második 11- Válasz Nikii_Kovács kérdéseire

1. Olvasás közben szoktatok zenét hallgatni?

Nagyon ritkán. Ha mégis, akkor valami instrumentálisat, hogy a szöveg ne vonja el a figyelmemet. Én inkább filmeket hallgatok olvasás közben. Így sikerült kívülről megtanulnom a Sherlock Holmes filmeket angolul, A vasember filmeket szintén eredeti nyelven. Most pedig A Rémségek cirkuszát hallgatom éjjel-nappal, miközben olvasok. Engem kikapcsol :)

2. Melyik a kedvenc könyv-olvasó pózotok? :D

Sehogy se találok elég kényelmeset. Legtöbbször ülök a székemen, de nem szeretem, mert mindig összegörnyedek és már így is elég csúnya a tartásom. Próbálkoztam egy kis kuckó kialakításával párnákból az ágyon. Ez se jött be. Úgy gondolom, hogy a legjobb megoldás egy babzsákfotel lenne, de azt meg be kéne szereznem.


3. Hol szerettek leginkább olvasni? (Ágy,szabadban,szekrényben,parlament tetején, stb.)

Bárhol. Nincs helyhez kötve. Olyannyira nem, hogy van, hogy még menet közben is olvasok.


4. Van-e olyan barátotok/barátnőtök, aki szintén könyvmoly?

Nincs. janko3 olvas, de korántsem annyit és nem olyan régóta, mint én. 

5. A családban csak te vagy könyvmoly, esetleg anyukád-apukád-kutyád-macskád is ?

Nálunk a könyvek szeretete anyai ágon öröklődik. Nagymamám nagyon sok könyvet halmozott fel és nagyon sokat olvasott. Nagyon tájékozott és nyitott volt mindenre, ami csak megjelent, persze mindig adott a minőségre. Így anyukám és a nagynéném is örökölte tőle az olvasási kedvet és a könyvek szeretetét. Ők szintén tetemes mennyiséget gyűjtöttek és olvastak, de mivel mindketten dolgoznak már jó ideje, így háttérbe szorult ez a kikapcsolódási forma, bár anyu most próbál visszatérni régi önmagához. Az unokanővérem is szeret olvasni, de ő is folyton dolgozik és fáradt, így a legtöbbet most én olvasok a családban. Bár a szorgalmi időszakban nemigazán jeleskedem. Nem vagyok én se formában.

6. Vörös pöttyös vagy Arany pöttyös könyvek ? :) Esetleg egyik sem ? Vagy mindkettő ?

Egyik sem. Egyrészt viszolygok attól, aminek  nagy divatja van. Másrészt meg, nem egy pötty alapján fogom megmondani, milyen könyveket fogok olvasni. A legtöbb könyvem nem is pöttyös. Csak négy ilyen pötyisem van. Azok tetszettek, de nem ítélek petty alapján.


7. Mit szeretsz leginkább a molyon? Csak egy dolgot ! :) 

Nem tart senki furapóknak azért, mert olvasok. Ez nagy előny.


8. Ha elutazol általában hány db könyvet viszel magaddal?

Hát... olyan nagyon én még nem utaztam messzire, hogy olyan hatalmas nagy adag könyvet kelljen vinnem. Ha kocsival megyünk, akkor ott beszélgetünk, a nyaralás során meg programot csinálunk, hogy együtt legyünk, így egy darabkönyv bőven elég nekem. 


9. Mi a véleményed a vámpíros, vérfarkasos, tündéres és egyéb misztikus lényes könyvekről ? (Nem mindenki szereti .)

Én aztán igazán nem dobálom kővel. Én is olvasok ilyesmit, bár nem azért mert annyira szeretem. Egyszerűen csak kell egy kis limonádé, ami kikapcsolja az agyam. 


10. Először a könyvet olvasod el és utána a filmet (ha van belőle persze) vagy először a film és utána a könyv ?

Váltig állítom, hogy a könyvet kell előbb olvasni. Bár az utóbbi időre ezt rendre megszegtem és szinte az összes könyvet amit olvastam a film után olvastam el. De nem jelent szerintem hátrányt. A fantáziám így is, úgy is az enyém és nem befolyásol a film. Sőt. Az Éhezők viadala film után Gale volt szimpatikus, míg a könyvben nem tudtam nem belezúgni Peetában és megutálni Gale-t.

11. Szoktál újra olvasni ?

Hát ez vicces. Alapvetően nem. képtelen vagyok úgy elolvasni egy könyvet, hogy egyszer már olvastam és tudom, hogy mi következik. Az ironikus az, hogy épp pár perce fejeztem be az első újraolvasott vámpíros-szexes-vérállatos könyvemet :D

A harmadik 11 - kérdéseim nektek

1. Melyik volt életed legelső könyve?
2. Mi a legkülönösebb élethelyzet/helyszín ahol olvastál?
3. Mi ösztönöz az olvasásra? (értsd fizikai/szellemi kényszer, információszerzés, fantáziatorna,ami csak eszedbe jut, hogy miért kezdtél el egyik könyvet a másik után olvasni)
4. Hogy leltél a molyra?
5. Melyik az a könyv, ami annyira beszippantott, hogy neheze tértél magadhoz, miután vége lett?
6. Mi alapján választasz olvasni valót? Itt érdekelne, hogy a boltban mit tartotok szem előtt, illetve, hogy a lelkiállapototok hogyan befolyásolja a választást.
7. Mit gondoltok az önsegítő/lelkizős/életbölcsességekkel tömött könyvekről?
8. Melyik az a könyv, vagy az a műfaj, amit a világ összes kincséért el nem olvasnál? 
9. Melyik könyvből készült film adaptációt tartod a legjobbnak és miért?
10. Szoktál több könyvet olvasni egyszerre? Miért? És legfőképp, hogyan? (én képtelen vagyok rá)
11. Elolvastad az összes kötelezőt az iskolában?

Nem túl kreatív kérdések, tudom, de erre futotta. Remélem. nem túl gyerekesek.

És a 11 jelöltem a molyról:

 

amnaen 

Csillagvirágszál

Dawn_Silver

Elhaym

GonoszKaktusz

katacita

Lia

ursus

Dinky

Kiki_boszi

gabiica

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvmazsolazo.blog.hu/api/trackback/id/tr134698835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása