Mazsolázó

Szerény vélemények nagy és kis könyvekről (nézeteim szubjektívek, a leendő olvasó befolyásolása nem céljuk, mint ahogy az ex-olvasók véleményét megsérteni sem)

Friss topikok

Linkblog

Ken Follett : A katedrális

2011.08.22. 11:25 | Lucy! | Szólj hozzá!

 Kezdjük ott talán, hogy bár jó a magyar cím, találó, de cseppet snassz. Az angol cím - The pillars of the Earth - sokkal hangzatosabb és árnyaltabb, bár szó szerinti fordításban valószínűleg nem tetszene. 

Felmerült bennem a kérdés, vajon Follett tisztában van-e azzal, hogy gyakorlatilag plagizálta saját magát amikor megírta a folytatást, ami speciel nekem jobban tetszett, de akkor se tudtam nem észre venni, hogy Ralph Fitzgerald és William Hamleigh gyakorlatilag egy és ugyanaz a karakter, míg János elvándorlása Santiagon keresztül Toledoba kísértetiesen hasonlít Merthin olaszországi "tanulmányútjára". Aliena és Caris sem különbözik sokban, a rokoni kapcsolat hiányának ellenére sem, bár Caris szerintem sokkal talpra esettebb és jobban kedveltem mint a már végletekig önfeláldozó Lady Alienát. 

Elég szkeptikusan álltam hozzá a regényhez, mert korábban már próbáltam olvasni, de mindig csak az első rész végéig jutottam, oda is csak lassan. Legnagyobb hibája a regénynek, hogy lassan indul, ellentétben folytatásával ami ugyebár rögtön összekapcsolja az összes szereplőnket Gwenda templomi lopásával. Egy ideig idegesített, hogy Tamás (a majdani építőmester) annyira megszállottja a katedrális építésnek, de szerencsére elmúltak a fenntartásaim és fokozatosan felvettem a ritmust.

Azon is elgondolkodtam, hogy esetleg az író a regényein keresztül éli ki elfojtott perverz képzelődéseit. Kicsit abszurdnak tűnik, de engem már-már taszított, amilyen részletesen és testnedvekben tocsogva leírja egy-két leányzó megerőszakolását, javarészt William által. Abban az esetben viszont, ha az volt a célja, hogy elborzadjak ettől az embertől akkor igen jó munkát végzett. Szeretném az utolsót hinni. 

János mindvégig szimpatikus, csak úgy, mint Merthin. Ettől függetlenül, személyes sérelemnek vettem amikor Toledoban megkívánta Aishát. Aleina már keményebb dió volt. Kis időre volt szükségem, hogy megkedveljem, talán az arroganciája és a gőgje miatt, de ez a véleményem se tartott sokáig hála az égnek. 

Mindent összevetve tetszett, nem annyira, mint Az idők végezetéig, de maradandó élmény ez is. Felhívnám figyelmeteket, hogy a filmadaptáció szeptember elsejétől a TV2-n lesz látható négy részben. Ennek alkalmából egy különleges poszttal fogok jelentkezni a szokásoktól eltérően. Remélem élvezhető lesz a film is, az elolvasott kritikák alapján kissé eltér a könyvtől, de élvezhető és izgalmas. 

Kellemes időtöltést kívánok mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvmazsolazo.blog.hu/api/trackback/id/tr503170640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása