Mazsolázó

Szerény vélemények nagy és kis könyvekről (nézeteim szubjektívek, a leendő olvasó befolyásolása nem céljuk, mint ahogy az ex-olvasók véleményét megsérteni sem)

Friss topikok

Linkblog

Christopher Hibbert: The Borgias and their enemies

2012.10.18. 14:00 | Lucy! | 1 komment

Tudjátok, Borga mániában égek már egy jó ideje, nem elég, hogy az eddig megjelent két évadot kívülről fújom, még irodalomban sem ismerek mértéket Borgiákat illetően. 

Régebben már beszámoltam Maria Bellonci Lucreziáról írt könyvéről, A Borgia menyasszony című regényről és biztos volt még más is, ami most nem jut eszembe és lusta vagyok visszanézni. 

Ezzel a témával kapcsolatban amúgy a moly.hu-n kihívást is indítottam, ha valkit érdekel, ez itt most az önreklám helye: http://moly.hu/kihivasok/borgia-boogie

Azt hittem már kifogytam a kapcsolódó könyvekből, de sikerült felfedeznem a laptopomon egy eddig olvasatlan és ismeretlen e-book-ot angol nyelven. Ez pedig nem volt más,mint Christopher Hibbert címben említett műve.

Mivel a témát gyakorlatilag a csontig tudnám rágni és már rágtam is,nem untatnék senkit a részletekkel, pláne ha el szeretné olvasni, ezért csak arra világítok rá ami nekem szemet szúrt.

Hibbert, csak úgy Bellonci történelmi beszámolót tár elénk, de a téma szempontjából alfától indulva. Persze megértem én, ahhoz, hogy megértsük a törekvést, a vagyon szerzés módjait, ismernünk kell Rodrigo Borgia előzetes ténykedéseit, de ameddig a brit Hibbert visszanyúlt, már túlzásnak nevezhető. 

Véleményem szerint nem sikerül olyan objektíven állnia a család történetéhez, mint Belloncinak, elég sokszor emlegeti fel a korabeli pletykákat, ami nem éppen hiteles. Emellett pedig a teljesség igénye nélkül, szinte összecsapja Lucrezia és Cesare életének utolsó eseményeit,mintha azt az oldalszámot, amit elvesztegetett az x pápához való visszanyúlással, itt szeretnéd bepótolni. 

Ezzel szemben sokszor (dicséretreméltóan) hivatkozik hiteles tudósítokra, főleg küldöttekre, Machiavellire és fő művére, valamint olyan forrásokra, amelyeket már Bellonci is felhasznált és le is csekkoltam. 

Nem tudom igazán kinek ajánlani, talán azoknak, akik szeretik a történelmet és szeretik, ha több intrika van benne, mint amit a történelem órán hallott. Jó szórakozást!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvmazsolazo.blog.hu/api/trackback/id/tr724855389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vini001 2012.12.18. 08:47:17

és ismét vizsgaidőszak, nem fog bővülni a blog :(
süti beállítások módosítása