Mazsolázó

Szerény vélemények nagy és kis könyvekről (nézeteim szubjektívek, a leendő olvasó befolyásolása nem céljuk, mint ahogy az ex-olvasók véleményét megsérteni sem)

Friss topikok

Linkblog

A tökéletes trükk

2012.08.17. 09:38 | Lucy! | Szólj hozzá!

Még gimis barátnőim hívták fel a figyelmemet a filmre és amikor kiderítettem, hogy van regény változat is, több se kellett, fogtam magam és keresni kezdtem. Persze sose vettem meg, de a közelmúltban mégis csak rászántam magam és elvarázsolódtam két kedvenc bűvészem társaságában.

tt.jpg

Ha valamelyikőtök látta és olvasta is, nagyon kíváncsi lennék az ő véleményére is!

Nos...a film, ebben azt hiszem mindenki egyet ért velem, páratlan. Nagyon jó színászgárdával (annak ellenére, hogy fenntartásaim vannak Mr. Bale színészi képességeit illetően), gyönyörű díszlettel és tájjal, ötletes megoldásokkal. Hát a könyv nem ilyen. 

Christopher Priest napló formájában örökítette meg Angier és Borden viszályát, körítve egy kis modern kori drámával. A modern bevezető akár ki is maradhatott volna, feleslegesnek éreztem, sőt, elég nyögvenyelősnek. Priest történetében a viktoriánus London bájai és a bűvészet iránti igény/rajongás nem annyira érzékelhető, mint a filmben és nagyon sajnáltam, hogy tömören, csak a bűvészek közti ellentétre fókuszál rá. A filmben láthattuk, ahogy trükkjeiket gyakorolják, magánéleti problémákkal küzdenek, stb. Úgy érzem, a forgatókönyvírók változatában sokkal inkább emberiek voltak a karakterek. 

Külön lapon emlegetve mind a két mű jó, viszont ha valaki nem tud elvonatkoztatni a filmtől, gyanítom, hogy nem fogja kedvelni a könyvet. Ritka példánya azoknak a könyveknek, amit a forgatókönyvírók munkája csak jobbá tett, még akkor is, ha helyenként átírták.

Minden negatívum ellenére, bátorítalak benneteket, olvassátok el, mert az élmény bár nem ugyanaz, attól még ez mégis csak A tökéletes trükk!

hats.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvmazsolazo.blog.hu/api/trackback/id/tr524716978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: film trükk bűvész varázslat Christian Bale Hugh Jackman Christopher Priest A tökéletes trükk Angier Borden Are you watching closely
süti beállítások módosítása